Ψάχνεις για διασκέδαση με παρέα; Το Opa.GR σου δίνει τη δυνατότητα να παίξεις Tichu online με αληθινούς παίκτες – εντελώς δωρεάν! Από browser ή κινητό, απόλαυσε ανταγωνιστικές και κοινωνικές παρτίδες μέσα από τις εφαρμογές μας για iOS και Android. Κάνε εγγραφή και μπες στο παιχνίδι τώρα!
- 1. Τι είναι το Tichu;
- 2. Με πόσους παίζεται το Tichu;
- 3. Τι περιλαμβάνει η τράπουλα;
- 4. Πώς μοιράζονται τα φύλλα;
- 5. Τι είναι η Φάση Ευχής;
- 6. Πώς παίζεται η σειρά σου;
- 7. Πώς παίζονται οι ειδικές κάρτες;
- 8. Πότε δηλώνεις Tichu ή Grand Tichu;
- 9. Πώς τελειώνει ένα κόλπο;
- 10. Τι είναι η βόμβα στο Tichu;
- 11. Πώς μετράνε οι πόντοι;
1. Τι είναι το Tichu;
Το Tichu είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής και μπλόφας με 56 φύλλα. Ανήκει στην κατηγορία των «αναρριχητικών» παιχνιδιών και συνδυάζει στοιχεία από Πόκερ και Big Two. Απαιτεί συνεργασία, καλή επικοινωνία και σωστό timing για να ρισκάρεις.
2. Με πόσους παίζεται το Tichu;
Το Tichu παίζεται αυστηρά με 4 παίκτες, σε 2 ομάδες των 2. Οι συμπαίκτες κάθονται αντικριστά και συνεργάζονται για να συγκεντρώσουν περισσότερους πόντους από την αντίπαλη ομάδα.
3. Ποιες κάρτες έχει η τράπουλα του Tichu;
- 52 κλασικά φύλλα (από το 2 μέχρι τον Άσο, σε τέσσερα χρώματα)
- 4 ειδικές κάρτες: Μαγιόνγκ, Σκύλος, Φοίνικας και Δράκος
4. Πώς μοιράζονται τα φύλλα στο Tichu;
- Κάθε παίκτης παίρνει 8 φύλλα.
- Σε αυτό το σημείο μπορεί να δηλώσει Grand Tichu.
- Στη συνέχεια μοιράζονται και τα υπόλοιπα 6 φύλλα (σύνολο 14).
- Κάθε παίκτης δίνει 1 φύλλο αριστερά, 1 δεξιά και 1 στον απέναντί του.
5. Τι είναι η Ευχή στο Tichu;
Όταν ένας παίκτης παίξει τη Μαγιόνγκ, μπορεί να ζητήσει μια συγκεκριμένη κάρτα (π.χ. 7 ή Βαλές).
Αν κάποιος παίκτης μπορεί να τη χρησιμοποιήσει νόμιμα σε έναν συνδυασμό, είναι υποχρεωμένος να την παίξει.
Αν την έχει αλλά δεν μπορεί να τη βάλει σε έγκυρο συνδυασμό, δεν είναι υποχρεωμένος να ικανοποιήσει την ευχή.
6. Πώς παίζεται μια στροφή;
Στόχος σου είναι να παίξεις έναν συνδυασμό πιο δυνατό από τον προηγούμενο. Οι έγκυροι συνδυασμοί περιλαμβάνουν:
- Μονό φύλλο: Παίζεται μία κάρτα. Ο επόμενος πρέπει να βάλει μία με μεγαλύτερη αξία.
- Ζευγάρι: Δύο κάρτες ίδιας αξίας (π.χ. J-J).
- Τριάδα: Τρεις ίδιες κάρτες (π.χ. 9-9-9).
- Φουλ Χάουζ: Τριάδα + ζευγάρι (π.χ. Q-Q-Q-7-7).
- Κέντα: Πέντε ή περισσότερες συνεχόμενες κάρτες (π.χ. 4-5-6-7-8).
- Βόμβες: Τέσσερις ίδιες κάρτες ή φλος (π.χ. 5-6-7-8-9 του ίδιου χρώματος).
7. Πώς χρησιμοποιούνται οι ειδικές κάρτες;
- Μαγιόνγκ: Είναι το πιο αδύναμο φύλλο (αξία 1). Όποιος το κρατά, ξεκινά το πρώτο κόλπο – αλλά δεν είναι υποχρεωμένος να το παίξει. Παίζεται μόνο ως μονό φύλλο ή μέσα σε κέντα (π.χ. 1-2-3-4-5).
- Σκυλί: Παίζεται μόνο στην αρχή ενός κόλπου και δίνει την πρωτοβουλία στον συμπαίκτη σου.
- Φοίνικας: Είναι μπαλαντέρ και συμπληρώνει συνδυασμούς. Αν παιχτεί μόνος του, αξίζει 0,5 παραπάνω από την προηγούμενη κάρτα. Αφαιρεί 25 πόντους από όποιον τον κερδίσει.
- Δράκος: Είναι το πιο δυνατό μονό φύλλο. Αν κερδίσεις κόλπο με αυτόν, πρέπει να το δώσεις σε αντίπαλο. Δεν συμμετέχει σε συνδυασμούς. Προσφέρει +25 πόντους.
8. Πότε δηλώνεις Tichu ή Grand Tichu;
- Grand Tichu: Το δηλώνεις αμέσως μόλις πάρεις τις πρώτες 8 κάρτες (πριν τις επόμενες 6).
- Tichu: Μπορείς να το δηλώσεις οποιαδήποτε στιγμή, αρκεί να μην έχεις παίξει ακόμα κάρτα.
Αν πετύχεις, κερδίζεις +100 πόντους για Tichu ή +200 για Grand Tichu. Αν αποτύχεις, αφαιρούνται οι αντίστοιχοι πόντοι.
9. Πώς τελειώνει ένα κόλπο;
Το κόλπο τελειώνει όταν τρεις παίκτες πασάρουν. Ο τελευταίος που έπαιξε παίρνει το κόλπο και ξεκινά το επόμενο. Όταν ένας παίκτης ξεμείνει από φύλλα, σταματά να παίζει. Το παιχνίδι τελειώνει όταν έχουν τελειώσει και οι τρεις παίκτες.
10. Τι είναι η βόμβα στο Tichu;
Η βόμβα είναι ένας ειδικός συνδυασμός που μπορεί να νικήσει οποιονδήποτε άλλο – εκτός από άλλη πιο δυνατή βόμβα. Παίζεται ακόμη και εκτός σειράς!
- Τέσσερα ίδια φύλλα (π.χ. 7-7-7-7)
- Κέντα του ίδιου χρώματος (π.χ. 5-6-7-8-9 καρό)
Δεν μπορείς να ξεκινήσεις με βόμβα (πρέπει πρώτα να έχει παιχτεί άλλη κάρτα). Δεν μπορείς επίσης να τη ρίξεις αν έχει παιχτεί Σκύλος.
Μπορείς να βομβαρδίσεις ακόμη και τον δικό σου συνδυασμό. Όποιος απαντήσει, πρέπει να ρίξει πιο δυνατή.
Οι κάρτες Φοίνικας, Δράκος, Σκύλος και Μαγιόνγκ δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε βόμβες – ούτε καν βοηθητικά.
11. Βαθμολογία: Πώς κερδίζεις στο Tichu;
- Κάθε 5: +5 πόντοι
- Κάθε 10άρι και Ρήγας: +10 πόντοι
- Φοίνικας: -25 πόντοι (σε όποιον τον πάρει)
- Δράκος: +25 πόντοι (πρέπει να δοθεί σε αντίπαλο!)
- Αν βγεις πρώτος και ο συμπαίκτης σου δεύτερος: +200 πόντοι
- Tichu: +100 πόντοι (ή -100 αν αποτύχεις)
- Μεγάλο Tichu: +200 πόντοι (ή -200 αν αποτύχεις)
Στο τέλος κάθε γύρου, μετράτε τους πόντους. Η ομάδα που θα φτάσει πρώτη τους 1000, κερδίζει το παιχνίδι!
Το Tichu είναι ένας μοναδικός συνδυασμός τακτικής, ψυχολογίας και ρίσκου. Αν μάθεις πώς κυλά το παιχνίδι, αξιοποιήσεις έξυπνα τις ειδικές κάρτες και δηλώσεις το Tichu τη σωστή στιγμή, έχεις πολλές πιθανότητες να οδηγήσεις την ομάδα σου στη νίκη. Και το καλύτερο; Κάθε παρτίδα είναι διαφορετική!